Regulamin Usług Serwisowych iMad


§ 1. Pojęcia używane w Regulaminie mają następujące znaczenie:

1. Apple – Apple Inc., One Apple Park Way, Cupertino, CA 95014, USA, a w zakresie dystrybucji i Usług Serwisowych: Apple Distribution International Ltd. z siedzibą pod adresem Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork w Irlandii;

2. Ekspertyza – czynności diagnostyczne przeprowadzane przez iMad w celu ustalenia zakresu i przyczyn uszkodzenia, możliwości przeprowadzenia Usługi Serwisowej oraz kosztów Usługi Serwisowej;

3. Gwarancja Apple - dobrowolna gwarancja producenta Apple na Urządzenia oznaczone marką Apple znajdujące się przy zakupie w oryginalnym opakowaniu, obejmująca wady materiałowe i jakościowe pojawiające się podczas normalnego używania zakupionego Urządzenia zgodnie z opublikowanymi przez Apple podręcznikami użytkownika, danymi technicznymi i innymi instrukcjami dotyczącymi produktu Apple. Szczegółowe zasady gwarancji określone zostały przez producenta Apple i dostarczone są Klientowi wraz z zakupionym Urządzeniem;

4. iMad – iMad Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000746933, NIP: 6793034438, REGON: 121213363. IMad jest jednocześnie autoryzowanym przez Apple podmiotem świadczącym Usługi Serwisowe na podstawie umowy z Apple;

5. Infolinia – infolinia iMad dostępna pod numerem: (+48) (12) 200-24-30;

6. Jednoosobowy Przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca jednoosobowo działalność gospodarczą w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, tj. prowadząca zorganizowaną działalność zarobkową, wykonywaną we własnym imieniu i w sposób ciągły;

7. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która składa Zlecenie;

8. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu cywilnego;

9. Naprawa – usunięcie przez iMad usterek występujących w urządzeniu na zasadach określonych w Regulaminie;

10. Naprawa Gwarancyjna – nieodpłatna Naprawa objęta Gwarancją Apple;

11. Naprawa Pozagwarancyjna – Naprawa, która nie jest objęta Gwarancją Apple;

12. Regulamin – niniejszy „Regulamin Usług Serwisowych iMad”;

13. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1 z późn. sprost.);

14. Salon iMad – sklep stacjonarny iMad, aktualna lista Salonów, miejscowości oraz godzin funkcjonowania dostępna jest stale na stronie internetowej iMad - https://imad.pl – dni i godziny funkcjonowania każdego Salonu są także zamieszczona na drzwiach wejściowych Salonu;

15. Urządzenie – urządzenie marki Apple objęte Usługą Serwisową;

16. Usługa Serwisowa – usługa o charakterze naprawczym lub konserwacyjnym Urządzenia dostępna w Serwisie, z użyciem części oryginalnych lub ich zamienników, Usługa Serwisowa nie obejmuje Usług Cyfrowych;

17. Zastaw – obciążenie prawem zastawu Urządzenia dokonywane na rzecz iMad w celu zabezpieczenia roszczeń iMad wynikających ze świadczonych wobec Klienta Usług Serwisowych, do którego zastosowanie mają przepisy art. 306 i następne Kodeksu cywilnego;

18. Zlecenie – oświadczenie woli Klienta zawarcia umowy o świadczenia Usług Serwisowych w Salonie iMad.

§ 2. Postanowienia ogólne.

1. Regulamin określa:

1) zasady zlecania przez Klienta i świadczenia przez iMad Usług Serwisowych;

2) zasady postępowania w przypadku niezgodności Usługi Serwisowej z umową.

2. Regulamin dostępny w Salonie iMad.

3. Postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumentów znajdują zastosowanie również do Jednoosobowych Przedsiębiorców wyłącznie jeśli Jednoosobowy Przedsiębiorca zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tego przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

4. Po zawarciu umowy o świadczenie Usług Serwisowych w Salonie iMad Klient nie ma możliwości dokonywania w niej jakichkolwiek zmian, poza wyjątkami określonymi w § 3 ust. 5 i 7 Regulaminu, tj. w przypadku złożenia Zlecenia za pomocą poczty elektronicznej lub telefonu.

5. iMad za wykonane Usługi Serwisowe wystawia dowód sprzedaży, a na życzenie Klienta oraz w przypadkach wymaganych prawem, fakturę VAT.

§ 3. Zasady świadczenia Usług Serwisowych.

1. iMad świadczy na rzecz Klientów usługi Napraw autoryzowanych przez Apple, w tym Napraw Gwarancyjnych na zlecenie tego podmiotu.

2. Szczegółowy charakter świadczenia Usług Serwisowych różni się w zależności od rodzaju Urządzenia, charakteru usterki, miejsca i daty zakupu Urządzenia, uprzednich modyfikacji lub napraw Urządzenia, stosownie do warunków określonych przez Apple. W ramach przeprowadzanej Ekspertyzy, iMad ocenia zakres uprawnień przysługujących Klientowi, w szczególności dokonuje ustalenia czy Urządzenie podlega Naprawie Gwarancyjnej lub Naprawie Pozagwarancyjnej.

3. Usługi Serwisowe świadczone są wyłącznie na podstawie Zlecenia udzielonego przez Klienta, po wcześniejszym zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu oraz dostarczeniu Urządzenia do Salonu iMad.

4. W przypadku Usług Serwisowych innych niż Naprawa, z chwilą złożenia Zlecenia dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie Usług Serwisowych.

5. W przypadku Napraw, na podstawie Zlecenia dochodzi wyłącznie do zawarcia umowy o świadczenie usługi Ekspertyzy, na podstawie której iMad zobowiązuje się wyłącznie do dokonania Ekspertyzy Urządzenia. W tym wypadku ostateczne Zlecenie może być złożone drogą elektroniczną lub przez telefon/SMS.

6. W przypadku gdy Zlecenie obejmuje Naprawę, a Urządzenie pozostaje na Gwarancji Apple, iMad zobowiązuje się do wykonania Naprawy Gwarancyjnej na zlecenie Apple lub przekazania Urządzenia do Naprawy Gwarancyjnej autoryzowanemu serwisantowi wskazanemu przez Apple, zgodnie z warunkami Gwarancji Apple. Z chwilą potwierdzenia przez iMad, że Usługa Serwisowa realizowana jest przez iMad w ramach Naprawy Gwarancyjnej, dochodzi do zawarcia umowy na Usługę Serwisową.

7. W przypadku gdy Zlecenie obejmuje Naprawę Pozagwarancyjną, zobowiązanie iMad do Naprawy Urządzenia powstaje po przeprowadzeniu przez iMad Ekspertyzy i ustaleniu z Klientem zakresu Naprawy Pozagwarancyjnej, a także jej ceny. Z chwilą akceptacji przez Klienta zakresu Naprawy Pozagwarancyjnej i jej ceny dochodzi do zawarcia umowy na Usługę Serwisową.

8. Z uwagi na wymagania Apple w zakresie świadczenia autoryzowanych Usług Serwisowych, jeśli Urządzenie zawiera nieoryginalną część, tj. część niebędącą produktem Apple, Usługa Serwisowa autoryzowana przez Apple może nie być dostępna, o czym w każdym przypadku decyduje Apple.

9. W celu złożenia Zlecenia w Salonie iMad, Klient po zapoznaniu się i pisemnym zaakceptowaniu Regulaminu, wypełnieniu Formularza Zlecenia Usługi Serwisowej, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu oraz wydaniu pracownikowi Salonu iMad Urządzenia, otrzymuje dokument potwierdzający przyjęcie Urządzenia. Z chwilą podpisania przez Klienta Formularza Zlecenia Usług Serwisowych oraz przekazania Urządzenia, Urządzenie zostaje objęte Zastawem.

10. W zakresie, w jakim Usługa Serwisowa obejmuje wymianę części i elementów Urządzenia, Klient uzyskuje Gwarancję Apple na wymienione części.

11. Po wykonanej Usłudze Serwisowej Urządzenie jest wydawane Klientowi osobiście w tym samym Salonie iMad na podstawie Formularza Odbioru Urządzenia, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.

12. Wydanie Urządzenia w Salonie iMad może nastąpić wyłącznie na podstawie okazanego dokumentu potwierdzającego jego przyjęcie przez iMad jedynie osobie, której imię i nazwisko figuruje na tym dokumencie. W przypadku braku takiego dokumentu, Urządzenie zostanie wydane wyłącznie osobie wskazanej w formularzu Zlecenia Usług Serwisowych za okazaniem dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości ze zdjęciem.

13. Na życzenie Klienta, Urządzenie może być zwrócone przesyłką kurierską, na adres wskazany przy składaniu Zlecenia.

14. Cena Usługi Serwisowej obejmuje koszty przesyłki.

15. Klient, po otrzymaniu przesyłki zwrotnej od iMad i stwierdzeniu, że paczka nosi oznaki zniszczenia (dla przykładu: w formie nacięcia, nakłucia, wgniecenia opakowania), powinien odmówić przyjęcia przesyłki, a w przeciwnym razie, by uniknąć wątpliwości co do momentu powstania szkody, zobowiązany jest sprawdzić zawartość przesyłki w obecności dostawcy, w celu sprawdzenia czy nie nastąpiło uszkodzenie produktu w trakcie dostawy lub produkt został dostarczony w stanie niekompletnym. W razie stwierdzenia naruszeń, uszkodzeń lub braków Klient zobowiązany jest zażądać od dostawcy sporządzenia protokołu uszkodzenia/braku pod rygorem uznania, iż wobec braku protokołu przesyłka dotarła w stanie nieuszkodzonym i kompletnym. Powyższy rygor braku protokołu nie dotyczy Konsumenta.

16. W przypadku, gdy Urządzenie po Ekspertyzie okaże się sprawne bądź Klient po Ekspertyzie odstąpi od powierzenia iMad wykonywania Naprawy, Klient poza obowiązkiem odbioru Urządzenia z zachowaniem zasad określonych w Regulaminie, zobowiązany jest do zapłaty kwoty 199 zł brutto (149 zł brutto w przypadku iPhone, iPad, iPod, AirPods, Apple Pencil, akcesoria Apple, Apple TV, Apple Watch) tytułem poniesionych przez iMad kosztów wykonanej Ekspertyzy. W przypadku przystąpienia przez iMad do procedury Ekspertyzy, co następuje z chwilą rejestracji Urządzenia w systemie iMad, która następnie nie zostanie dokończona z przyczyn leżących po stronie Klienta, niezależnie od rodzaju Urządzenia, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów rozpoczętej Ekspertyzy w kwocie 30 zł brutto. Wydanie Klientowi Urządzenia nastąpi po zapłacie przez Klienta ww. wynagrodzenia za rozpoczętą lub zakończoną Ekspertyzę.

17. Przybliżony czas Usługi Serwisowej iMad określa po przeprowadzeniu Ekspertyzy, na podstawie ustalonego rodzaju usterki, przyczyn powstania oraz dostępności części podlegających Naprawie bądź wymianie w magazynach dystrybutorów, a także procedur serwisowych Apple. Usługi Serwisowe wykonywane są bez zbędnej zwłoki.

18. Klient zobowiązany jest zabezpieczyć dane dostępne na dysku twardym i innych nośnikach informacji Urządzenia lub, o ile to możliwe, usunąć je z Urządzenia przed oddaniem go do Salonu iMad, w sposób umożliwiający ich odtworzenie i wykorzystanie, w tym poprzez utworzenie kopii zapasowych tych danych. Instrukcja dotycząca sposobu wykonania kopii zapasowej dostępna jest na stronie https://support.apple.com/pl-pl. Oddając Urządzenie do Salonu iMad w celu wykonania Usługi Serwisowej Klient akceptuje fakt, iż w toku świadczenia Usługi Serwisowej dane na nim dostępne mogą ulec zniszczeniu lub utracie. iMad nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na Urządzeniu. Przekazując Urządzenie Klient akceptuje również fakt, iż prawidłowe wykonanie Usługi Serwisowej wiąże się z koniecznością usunięcia z ekranu bądź obudowy Urządzenia naklejek, folii zabezpieczających, ozdób i innych elementów niebędących oryginalnie częścią Urządzenia. Elementy te mogą w trakcie świadczenia Usługi Serwisowej ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu. iMad nie ponosi odpowiedzialności za ich usunięcie, uszkodzenie lub zniszczenie, w zakresie, w jakim było to konieczne do prawidłowego wykonania Usługi Serwisowej. Zaleca się Klientowi samodzielne usunięcie ww. elementów przed oddaniem Urządzenia. Jeśli usunięcie w.w. elementów z Urządzenia spowoduje uszkodzenie Urządzenia, Klient akceptuje fakt, że iMad nie ponosi odpowiedzialności za powstałe uszkodzenie.

19. W przypadku gdy Urządzenie po wykonanej Usłudze Serwisowej podlega osobistemu odbiorowi przez Klienta, Klient zobowiązany jest do odbioru Urządzenia w Salonie iMad, tym samym, w którym złożył Zlecenie, w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości Urządzenia do odbioru i w tym terminie do dokonania zapłaty wszelkich należności w stosunku do iMad wynikających z umowy o świadczenie Usług Serwisowych. Warunkiem wydania Klientowi Urządzenia jest uregulowanie wszelkich należności w stosunku do iMad wynikających z tego tytułu. iMad jest uprawniony wstrzymać się z wydaniem Urządzenia do tego czasu.

20. Po upływie powyższego terminu, bądź też w przypadku zwrotu wysłanej do Klienta przesyłki kurierskiej z Urządzeniem, iMad ma prawo obciążyć Klienta kosztami przechowywania Urządzenia w kwocie 10 zł brutto za każdy dzień przechowywania Urządzenia, z zastrzeżeniem, iż łączna kwota przechowywania Urządzenia nie może być wyższa niż początkowa wartość Urządzenia.

§ 4. Naprawa Gwarancyjna.

1. iMad świadczy Usługi Serwisowe w zakresie Naprawy Gwarancyjnej, do których został upoważniony przez Apple, obejmujące wyłącznie Urządzenia marki Apple posiadające ważną na terenie Polski Gwarancję Apple.

2. Naprawa Gwarancyjna odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie oraz w regulaminie gwarancyjnym Apple dostępnym na stronie internetowej producenta (www.apple.pl).

3. Ważność Gwarancji Apple weryfikowana jest na podstawie okresu ich obowiązywania podanego w systemie serwisowym Apple na stronie internetowej Apple (www.apple.pl) w odniesieniu do numeru seryjnego Urządzenia oddanego do Naprawy.

4. W przypadku wymiany części lub Urządzenia, zgodnie z określonymi przez Apple warunkami świadczenia usług serwisowych autoryzowanych przez Apple, podczas serwisowania produktu firma Apple może korzystać z części lub produktów, które są złożone z nowych i/lub wcześniej używanych oryginalnych części Apple i które zostały przetestowane oraz spełniły wymagania funkcjonalne firmy Apple, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wszelkie części lub produkty wymienione podczas serwisowania staną się własnością firmy Apple, a wszelkie części i produkty zamienne staną się własnością użytkownika. Wymienione części i produkty zasadniczo nadają się do naprawy i są wymieniane lub naprawiane przez Apple w zamian za ich wartość. Apple może wykorzystać do serwisu Produkty Apple lub części zamienne pochodzące z kraju innego niż kraj, z którego pochodzą Produkty Apple lub oryginalne części. Jeśli obowiązujące prawo wymaga od firmy Apple zwrotu wymienionego elementu na żądanie użytkownika, użytkownik wyraża zgodę na pokrycie kosztów detalicznych zamiennego elementu.

§ 5. Naprawa Pozagwarancyjna.

1. iMad świadczy odpłatnie Usługi Serwisowe w zakresie Napraw Pozagwarancyjnych Urządzeń, które są objęte opieką serwisową Apple. Do Napraw Pozagwarancyjnych stosuje się odpowiednio postanowienia § 4 powyżej, za wyjątkiem zmian określonych w niniejszym paragrafie.

2. Cena Naprawy ustalana jest w oparciu o aktualnie obowiązujący cennik iMad i podawana do wiadomości Klienta przed rozpoczęciem świadczenia Usługi Serwisowej. Przed przystąpieniem do Usługi Serwisowej iMad jest upoważniony do żądania od Klienta wniesienia zaliczki na poczet przyszłych kosztów Naprawy, w kwocie nie wyższej niż równowartość kosztów oszacowanych przy Ekspertyzie.

3. W przypadku wymiany części lub Urządzenia, zgodnie z określonymi przez Apple warunkami świadczenia usług serwisowych autoryzowanych przez Apple, podczas serwisowania produktu firma Apple może korzystać z części lub produktów, które są złożone z nowych i/lub wcześniej używanych oryginalnych części Apple i które zostały przetestowane oraz spełniły wymagania funkcjonalne firmy Apple, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wszelkie części lub produkty wymienione podczas serwisowania staną się własnością firmy Apple, a wszelkie części i produkty zamienne staną się własnością użytkownika. Wymienione części i produkty zasadniczo nadają się do naprawy i są wymieniane lub naprawiane przez Apple w zamian za ich wartość. Apple może wykorzystać do serwisu Produkty Apple lub części zamienne pochodzące z kraju innego niż kraj, z którego pochodzą Produkty Apple lub oryginalne części. Jeśli obowiązujące prawo wymaga od firmy Apple zwrotu wymienionego elementu na żądanie użytkownika, użytkownik wyraża zgodę na pokrycie kosztów detalicznych zamiennego elementu.

§ 6. Zastaw Na Urządzeniu

1. Z chwilą podpisania Formularza Zlecenia Usługi Serwisowej i wydania Urządzenia Klient ustanawia na rzecz iMad Zastaw w celu zabezpieczenia wierzytelności iMad z tytułu roszczeń o zapłatę wynagrodzenia za świadczone Usługi Serwisowej oraz roszczeń o zwrot kosztów przechowywania Urządzenia, które ponosi Klient stosownie do treści Regulaminu wraz z należnymi iMad odsetkami za opóźnienie w zapłacie ww. roszczeń oraz kosztami postępowania sądowego przyznanymi iMad prawomocnym wyrokiem zasądzającym ww. roszczenia.

2. Zaspokojenie roszczeń iMad z przedmiotu Zastawu nastąpi w drodze egzekucji sądowej.

3. Klient oddając Urządzenie iMad oświadcza, że Urządzenie jest jego wyłączną własnością i nie jest obciążone żadnymi prawami osób trzecich, a w szczególności nie jest przedmiotem zastawu rejestrowego, a rozporządzanie nim przez Klienta nie podlega żadnym ograniczeniom.

4. Koszty przechowywania Urządzenia w okresie wykonywania Usługi Serwisowej ponosi iMad, a po tym okresie Klient.

5. Na podstawie ustanowionego Zastawu iMad uprawniony jest do władania Urządzeniem do czasu wygaśnięcia Zastawu.

6. Zastaw wygasa w chwili zaspokojenia wierzytelności iMad, o których mowa w ust. 1 powyżej.

§ 7. Odstąpienie od umowy o świadczenie Usług Serwisowych.

1. W przypadku złożenia Zlecenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy na warunkach określonych w zaakceptowanym przez Konsumenta w chwili składania Zlecenia Regulaminie dostępnym w Salonie, z następującymi zastrzeżeniami:

1) Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Serwisowych, jeśli iMad wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą lub żądaniem Konsumenta, który przyjął do wiadomości, że po spełnieniu świadczenia przez iMad utraci prawo odstąpienia od umowy;

2) Konsument, który zażądał spełnienia świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Serwisowych, a następnie skorzystał z prawa do odstąpienia od tej umowy zanim świadczenie zostało w pełni wykonane przez iMad, zobowiązany jest do zapłaty za świadczenia wykonane przez iMad do chwili odstąpienia od umowy. Kwota zapłaty ustalana jest proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, przy uwzględnieniu cen poszczególnych świadczonych Usług Serwisowych. iMad zwróci Konsumentowi pozostałą kwotę najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.

2. W celu odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do złożenia iMad w 14 dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie Usług Serwisowych oświadczenia o odstąpieniu od umowy (na przykład korzystając ze wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu – Załącznika nr 3 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenckich). Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3. Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone:

1) pisemnie na adres iMad;

2) pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@imad.pl;

3) telefonicznie za pośrednictwem Infolinii;

4) osobiście w dowolnym Salonie iMad.

§ 8. Reklamacje.

1. Klient może zgłosić do iMad reklamację w przypadku niezgodności Usługi Serwisowej świadczonej przez iMad z zawartą przez Klienta umową z iMad.

2. iMad odpowiada w stosunku do Konsumenta za niezgodność świadczenia z umową.

3. Reklamacje mogą być składane:

1) pisemnie na adres iMad;

2) pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@imad.pl;

3) telefonicznie za pośrednictwem Infolinii;

4) osobiście w dowolnym Salonie iMad.

4. W reklamacji Klient powinien podać: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, przedmiot reklamacji, rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji.

5. iMad udziela odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.

6. W przypadku gdy reklamacja dotyczy Urządzenia objętego Usługą Serwisową, Kupujący powinien również udostępnić Urządzenie Serwisowe celem weryfikacji podstaw reklamacji.

7. Klient może dostarczyć Urządzenie objęte reklamacją osobiście do dowolnego Salonów iMad lub przesyłając na adres iMad. Dostarczenie Urządzenia do iMad odbywa się na koszt iMad. W tym względzie iMad zaleca Klientom uprzedni kontakt z Infolinią w celu pomocy w zorganizowaniu transportu.

8. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl oraz http://www.rf.gov.pl.

9. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) iMad jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług wskazuje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożlwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 9. Dane osobowe.

1. Administrator danych osobowych Klientów lub ich przedstawicieli pozyskanych na potrzeby Usług Serwisowych oraz w ramach stosowanego w Salonie iMad monitoringu (dalej: „Dane”): iMad sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000746933, NIP: 6793034438, REGON: 121213363. W zakresie, w jakim Klient korzysta z uprawnień przysługujących mu wobec Apple, administratorem jego danych osobowych jest Apple.

2. Inspektor Ochrony Danych: iMad powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym w sprawach związanych z przetwarzaniem Danych można kontaktować się listownie – pod powyższym adresem siedziby lub elektronicznie – pod adresem: ido@imad.pl.

3. Cel przetwarzania Danych: Dane będą przetwarzane w celu zawarcia, wykonania i archiwizacji umowy na Usługę Serwisową i mogą być przetwarzane w celu dochodzenia należności z tytułu tej umowy, w zakresie stosowanego w Salonie iMad monitoringu Dane będą przetwarzane w celu ochrony osób i mienia i mogą być przetwarzane w celu ustalenia osób i egzekucji roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych na osobach i mieniu oraz w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowej w celu marketingu bezpośredniego przez iMad.

4. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie w celu zawarcia i wykonania umowy), art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (wykonanie obowiązku prawnego ciążącego na iMad), art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes iMad w postaci marketingu produktów własnych iMad, a w zakresie stosowanego monitoringu, ochrony osób i mienia) oraz w związku z marketingiem bezpośrednim art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda Klienta).

5. W przypadku przetwarzania danych osobowych Klienta na podstawie jego zgody, Klient może odwołać ją w każdym czasie kontaktując się z iMad elektronicznie lub pisemnie korzystając z danych wskazanych w ust. 1 i 2 powyżej. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które było dokonane na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

6. Okres przechowywania Danych: Dane będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszeń lub przez dodatkowy okres wymagany na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku Danych gromadzonych w ramach stosowanego w Salonie iMad monitoringu, Dane gromadzone są na okres 3 miesięcy a gdy podjęte zostaje roszczenie, także przez okres dochodzenia roszczeń. W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody Klienta, będą one przetwarzane do momentu odwołania zgody. Po upływie powyższego okresu Dane zostaną trwale usunięte.

7. Odbiorcy danych osobowych: następujące kategorie odbiorców mogą uzyskać dostęp do Danych: (i) upoważnieni pracownicy i przedstawiciele iMad, (ii) podmioty z grupy kapitałowej Bolttech uzyskujące dostęp do danych w związku z wykonywaniem umowy, (iii) podmioty współpracujące z iMad oraz partnerzy biznesowi iMad (m.in. ubezpieczyciele, podmioty świadczące usługi informatyczne, telekomunikacyjne, pocztowe, doradcze, analityczne, księgowe oraz prawne) w celach związanych z zawarciem i wykonaniem umowy, a także wykonania umów zawartych przez iMad z tymi podmiotami, (iv) podmioty współpracujące z iMad w celu weryfikacji tożsamości Klienta i oceny sytuacji finansowej Klienta, (v) odpowiednie władze zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.

8. Klient i jego przedstawiciele przyjmują do wiadomości, że podanie przez nich Danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach opisanych powyżej. W przypadku późniejszego wysłania sprzeciwu lub złożenia wniosku o wycofanie zgody na przetwarzanie Danych w celu marketingu bezpośredniego, Klient traci możliwość uczestniczenia w działaniach marketingowych i promocyjnych oraz otrzymywania ofert iMad.

9. Klient i jego przedstawiciele przyjmują do wiadomości, że jako podmioty danych mają także prawo żądać od iMad: zmiany i aktualizacji swoich Danych, ograniczenia ich przetwarzania (prawo wniesienia sprzeciwu), czy dostępu i otrzymania kopii przetwarzanych Danych. Wszelkie prawa przedstawione w niniejszym paragrafie mogą być egzekwowane m.in. poprzez kontakt z Infolinią. Ponadto, jeżeli Klient lub jego przedstawiciele uznają, że ich Dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, mają prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

10. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta dostępne są pod adresem: https://imad.pl/polityka-prywatnosci.

§ 10. Postanowienia końcowe.

1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego.

2. Wszelkie spory powstałe w związku z zawartą umową o świadczenie Usług Serwisowych, w przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem poddane będą pod rozstrzygnięcie przed Sąd właściwy ze względu na siedzibę iMad.

3. iMad zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Zmiana treści Regulaminu nie dotyczy zawartych wcześniej umów oświadczenie Usług Serwisowych. Do umów tych stosuje się Regulamin o treści obowiązującej w dniu ich zawarcia.

4. Regulamin obowiązuje Klienta z chwilą jego akceptacji.