Regulamin
Usług Serwisowych iMad
§ 1.
Pojęcia używane w Regulaminie mają następujące znaczenie:
1. Apple
– Apple Inc., One Apple Park Way, Cupertino, CA 95014, USA, a w zakresie
dystrybucji i Usług Serwisowych: Apple Distribution International Ltd. z
siedzibą pod adresem Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork w Irlandii;
2. Ekspertyza
– czynności diagnostyczne przeprowadzane przez iMad w celu ustalenia zakresu i
przyczyn uszkodzenia, możliwości przeprowadzenia Usługi Serwisowej oraz kosztów
Usługi Serwisowej;
3. Gwarancja
Apple - dobrowolna gwarancja producenta Apple na Urządzenia oznaczone marką
Apple znajdujące się przy zakupie w oryginalnym opakowaniu, obejmująca wady
materiałowe i jakościowe pojawiające się podczas normalnego używania
zakupionego Urządzenia zgodnie z opublikowanymi przez Apple podręcznikami
użytkownika, danymi technicznymi i innymi instrukcjami dotyczącymi produktu
Apple. Szczegółowe zasady gwarancji określone zostały przez producenta Apple i
dostarczone są Klientowi wraz z zakupionym Urządzeniem;
4. iMad – iMad Sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa, wpisana do rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000746933, NIP: 6793034438,
REGON: 121213363. IMad jest jednocześnie autoryzowanym przez Apple podmiotem
świadczącym Usługi Serwisowe na podstawie umowy z Apple;
5. Infolinia
– infolinia iMad dostępna pod numerem: (+48) (12) 200-24-30;
6. Jednoosobowy Przedsiębiorca –
osoba fizyczna prowadząca jednoosobowo działalność gospodarczą w rozumieniu
art. 4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, tj. prowadząca
zorganizowaną działalność zarobkową, wykonywaną we własnym imieniu i w sposób
ciągły;
7. Klient
– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, która składa Zlecenie;
8. Konsument – osoba fizyczna
dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu
cywilnego;
9. Naprawa
– usunięcie przez iMad usterek występujących w urządzeniu na zasadach
określonych w Regulaminie;
10. Naprawa
Gwarancyjna – nieodpłatna Naprawa objęta Gwarancją Apple;
11. Naprawa
Pozagwarancyjna – Naprawa, która nie jest objęta Gwarancją Apple;
12. Regulamin
– niniejszy „Regulamin Usług Serwisowych iMad”;
13. RODO – Rozporządzenie Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych; Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1 z późn.
sprost.);
14. Salon iMad – sklep stacjonarny
iMad, aktualna lista Salonów, miejscowości oraz godzin funkcjonowania dostępna
jest stale na stronie internetowej iMad - https://imad.pl – dni i godziny
funkcjonowania każdego Salonu są także zamieszczona na drzwiach wejściowych
Salonu;
15. Urządzenie
– urządzenie marki Apple objęte Usługą Serwisową;
16. Usługa Serwisowa – usługa o
charakterze naprawczym lub konserwacyjnym Urządzenia dostępna w Serwisie, z
użyciem części oryginalnych lub ich zamienników, Usługa Serwisowa nie obejmuje
Usług Cyfrowych;
17. Zastaw
– obciążenie prawem zastawu Urządzenia dokonywane na rzecz iMad w celu
zabezpieczenia roszczeń iMad wynikających ze świadczonych wobec Klienta Usług
Serwisowych, do którego zastosowanie mają przepisy art. 306 i następne Kodeksu
cywilnego;
18. Zlecenie – oświadczenie woli Klienta
zawarcia umowy o świadczenia Usług Serwisowych w Salonie iMad.
§ 2.
Postanowienia ogólne.
1. Regulamin
określa:
1) zasady zlecania przez Klienta i
świadczenia przez iMad Usług Serwisowych;
2) zasady postępowania w przypadku
niezgodności Usługi Serwisowej z umową.
2. Regulamin
dostępny w Salonie iMad.
3. Postanowienia
Regulaminu dotyczące Konsumentów znajdują zastosowanie również do
Jednoosobowych Przedsiębiorców wyłącznie jeśli Jednoosobowy Przedsiębiorca
zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a z
treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tego przedsiębiorcy charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
4. Po zawarciu umowy o świadczenie Usług
Serwisowych w Salonie iMad Klient nie ma możliwości dokonywania w niej
jakichkolwiek zmian, poza wyjątkami określonymi w § 3 ust. 5 i 7 Regulaminu,
tj. w przypadku złożenia Zlecenia za pomocą poczty elektronicznej lub telefonu.
5. iMad za wykonane Usługi Serwisowe
wystawia dowód sprzedaży, a na życzenie Klienta oraz w przypadkach wymaganych
prawem, fakturę VAT.
§ 3.
Zasady świadczenia Usług Serwisowych.
1. iMad świadczy na rzecz Klientów usługi
Napraw autoryzowanych przez Apple, w tym Napraw Gwarancyjnych na zlecenie tego
podmiotu.
2. Szczegółowy
charakter świadczenia Usług Serwisowych różni się w zależności od rodzaju
Urządzenia, charakteru usterki, miejsca i daty zakupu Urządzenia, uprzednich
modyfikacji lub napraw Urządzenia, stosownie do warunków określonych przez
Apple. W ramach przeprowadzanej Ekspertyzy, iMad ocenia zakres uprawnień
przysługujących Klientowi, w szczególności dokonuje ustalenia czy Urządzenie
podlega Naprawie Gwarancyjnej lub Naprawie Pozagwarancyjnej.
3. Usługi
Serwisowe świadczone są wyłącznie na podstawie Zlecenia udzielonego przez
Klienta, po wcześniejszym zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu oraz
dostarczeniu Urządzenia do Salonu iMad.
4. W
przypadku Usług Serwisowych innych niż Naprawa, z chwilą złożenia Zlecenia
dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie Usług Serwisowych.
5. W przypadku Napraw, na podstawie Zlecenia
dochodzi wyłącznie do zawarcia umowy o świadczenie usługi Ekspertyzy, na
podstawie której iMad zobowiązuje się wyłącznie do dokonania Ekspertyzy
Urządzenia. W tym wypadku ostateczne Zlecenie może być złożone drogą
elektroniczną lub przez telefon/SMS.
6. W
przypadku gdy Zlecenie obejmuje Naprawę, a Urządzenie pozostaje na Gwarancji
Apple, iMad zobowiązuje się do wykonania Naprawy Gwarancyjnej na zlecenie Apple
lub przekazania Urządzenia do Naprawy Gwarancyjnej autoryzowanemu serwisantowi
wskazanemu przez Apple, zgodnie z warunkami Gwarancji Apple. Z chwilą
potwierdzenia przez iMad, że Usługa Serwisowa realizowana jest przez iMad w
ramach Naprawy Gwarancyjnej, dochodzi do zawarcia umowy na Usługę Serwisową.
7. W przypadku gdy Zlecenie obejmuje Naprawę
Pozagwarancyjną, zobowiązanie iMad do Naprawy Urządzenia powstaje po
przeprowadzeniu przez iMad Ekspertyzy i ustaleniu z Klientem zakresu Naprawy
Pozagwarancyjnej, a także jej ceny. Z chwilą akceptacji przez Klienta zakresu
Naprawy Pozagwarancyjnej i jej ceny dochodzi do zawarcia umowy na Usługę
Serwisową.
8. Z uwagi na wymagania Apple w zakresie
świadczenia autoryzowanych Usług Serwisowych, jeśli Urządzenie zawiera
nieoryginalną część, tj. część niebędącą produktem Apple, Usługa Serwisowa
autoryzowana przez Apple może nie być dostępna, o czym w każdym przypadku
decyduje Apple.
9. W celu złożenia Zlecenia w Salonie iMad,
Klient po zapoznaniu się i pisemnym zaakceptowaniu Regulaminu, wypełnieniu
Formularza Zlecenia Usługi Serwisowej, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do
Regulaminu oraz wydaniu pracownikowi Salonu iMad Urządzenia, otrzymuje dokument
potwierdzający przyjęcie Urządzenia. Z chwilą podpisania przez Klienta
Formularza Zlecenia Usług Serwisowych oraz przekazania Urządzenia, Urządzenie
zostaje objęte Zastawem.
10. W zakresie, w jakim Usługa Serwisowa
obejmuje wymianę części i elementów Urządzenia, Klient uzyskuje Gwarancję Apple
na wymienione części.
11. Po
wykonanej Usłudze Serwisowej Urządzenie jest wydawane Klientowi osobiście w tym
samym Salonie iMad na podstawie Formularza Odbioru Urządzenia, którego wzór
stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
12. Wydanie Urządzenia w Salonie iMad może
nastąpić wyłącznie na podstawie okazanego dokumentu potwierdzającego jego
przyjęcie przez iMad jedynie osobie, której imię i nazwisko figuruje na tym
dokumencie. W przypadku braku takiego dokumentu, Urządzenie zostanie wydane
wyłącznie osobie wskazanej w formularzu Zlecenia Usług Serwisowych za okazaniem
dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości ze zdjęciem.
13. Na życzenie Klienta, Urządzenie może być
zwrócone przesyłką kurierską, na adres wskazany przy składaniu Zlecenia.
14. Cena Usługi Serwisowej obejmuje koszty
przesyłki.
15. Klient,
po otrzymaniu przesyłki zwrotnej od iMad i stwierdzeniu, że paczka nosi oznaki
zniszczenia (dla przykładu: w formie nacięcia, nakłucia, wgniecenia
opakowania), powinien odmówić przyjęcia przesyłki, a w przeciwnym razie, by
uniknąć wątpliwości co do momentu powstania szkody, zobowiązany jest sprawdzić
zawartość przesyłki w obecności dostawcy, w celu sprawdzenia czy nie nastąpiło
uszkodzenie produktu w trakcie dostawy lub produkt został dostarczony w stanie
niekompletnym. W razie stwierdzenia naruszeń, uszkodzeń lub braków Klient
zobowiązany jest zażądać od dostawcy sporządzenia protokołu uszkodzenia/braku
pod rygorem uznania, iż wobec braku protokołu przesyłka dotarła w stanie
nieuszkodzonym i kompletnym. Powyższy rygor braku protokołu nie dotyczy Konsumenta.
16. W przypadku, gdy Urządzenie po Ekspertyzie
okaże się sprawne bądź Klient po Ekspertyzie odstąpi od powierzenia iMad
wykonywania Naprawy, Klient poza obowiązkiem odbioru Urządzenia z zachowaniem
zasad określonych w Regulaminie, zobowiązany jest do zapłaty kwoty 199 zł
brutto (149 zł brutto w przypadku iPhone, iPad, iPod, AirPods, Apple Pencil,
akcesoria Apple, Apple TV, Apple Watch) tytułem poniesionych przez iMad kosztów
wykonanej Ekspertyzy. W przypadku przystąpienia przez iMad do procedury
Ekspertyzy, co następuje z chwilą rejestracji Urządzenia w systemie iMad, która
następnie nie zostanie dokończona z przyczyn leżących po stronie Klienta,
niezależnie od rodzaju Urządzenia, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów
rozpoczętej Ekspertyzy w kwocie 30 zł brutto. Wydanie Klientowi Urządzenia
nastąpi po zapłacie przez Klienta ww. wynagrodzenia za rozpoczętą lub
zakończoną Ekspertyzę.
17. Przybliżony czas Usługi Serwisowej iMad
określa po przeprowadzeniu Ekspertyzy, na podstawie ustalonego rodzaju usterki,
przyczyn powstania oraz dostępności części podlegających Naprawie bądź wymianie
w magazynach dystrybutorów, a także procedur serwisowych Apple. Usługi
Serwisowe wykonywane są bez zbędnej zwłoki.
18. Klient zobowiązany jest zabezpieczyć dane
dostępne na dysku twardym i innych nośnikach informacji Urządzenia lub, o ile
to możliwe, usunąć je z Urządzenia przed oddaniem go do Salonu iMad, w sposób
umożliwiający ich odtworzenie i wykorzystanie, w tym poprzez utworzenie kopii
zapasowych tych danych. Instrukcja dotycząca sposobu wykonania kopii zapasowej
dostępna jest na stronie https://support.apple.com/pl-pl. Oddając Urządzenie do
Salonu iMad w celu wykonania Usługi Serwisowej Klient akceptuje fakt, iż w toku
świadczenia Usługi Serwisowej dane na nim dostępne mogą ulec zniszczeniu lub
utracie. iMad nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na
Urządzeniu. Przekazując Urządzenie Klient akceptuje również fakt, iż prawidłowe
wykonanie Usługi Serwisowej wiąże się z koniecznością usunięcia z ekranu bądź
obudowy Urządzenia naklejek, folii zabezpieczających, ozdób i innych elementów
niebędących oryginalnie częścią Urządzenia. Elementy te mogą w trakcie
świadczenia Usługi Serwisowej ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu. iMad nie ponosi
odpowiedzialności za ich usunięcie, uszkodzenie lub zniszczenie, w zakresie, w
jakim było to konieczne do prawidłowego wykonania Usługi Serwisowej. Zaleca się
Klientowi samodzielne usunięcie ww. elementów przed oddaniem Urządzenia. Jeśli
usunięcie w.w. elementów z Urządzenia spowoduje uszkodzenie Urządzenia, Klient
akceptuje fakt, że iMad nie ponosi odpowiedzialności za powstałe uszkodzenie.
19. W przypadku gdy Urządzenie po wykonanej
Usłudze Serwisowej podlega osobistemu odbiorowi przez Klienta, Klient
zobowiązany jest do odbioru Urządzenia w Salonie iMad, tym samym, w którym
złożył Zlecenie, w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o gotowości
Urządzenia do odbioru i w tym terminie do dokonania zapłaty wszelkich
należności w stosunku do iMad wynikających z umowy o świadczenie Usług
Serwisowych. Warunkiem wydania Klientowi Urządzenia jest uregulowanie wszelkich
należności w stosunku do iMad wynikających z tego tytułu. iMad jest uprawniony
wstrzymać się z wydaniem Urządzenia do tego czasu.
20. Po
upływie powyższego terminu, bądź też w przypadku zwrotu wysłanej do Klienta
przesyłki kurierskiej z Urządzeniem, iMad ma prawo obciążyć Klienta kosztami
przechowywania Urządzenia w kwocie 10 zł brutto za każdy dzień przechowywania
Urządzenia, z zastrzeżeniem, iż łączna kwota przechowywania Urządzenia nie może
być wyższa niż początkowa wartość Urządzenia.
§ 4.
Naprawa Gwarancyjna.
1. iMad
świadczy Usługi Serwisowe w zakresie Naprawy Gwarancyjnej, do których został
upoważniony przez Apple, obejmujące wyłącznie Urządzenia marki Apple
posiadające ważną na terenie Polski Gwarancję Apple.
2. Naprawa
Gwarancyjna odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie oraz w
regulaminie gwarancyjnym Apple dostępnym na stronie internetowej producenta
(www.apple.pl).
3. Ważność Gwarancji Apple weryfikowana jest
na podstawie okresu ich obowiązywania podanego w systemie serwisowym Apple na
stronie internetowej Apple (www.apple.pl) w odniesieniu do numeru seryjnego
Urządzenia oddanego do Naprawy.
4. W przypadku wymiany części lub Urządzenia,
zgodnie z określonymi przez Apple warunkami świadczenia usług serwisowych
autoryzowanych przez Apple, podczas serwisowania produktu firma Apple może
korzystać z części lub produktów, które są złożone z nowych i/lub wcześniej
używanych oryginalnych części Apple i które zostały przetestowane oraz spełniły
wymagania funkcjonalne firmy Apple, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Wszelkie części lub produkty wymienione podczas serwisowania staną się
własnością firmy Apple, a wszelkie części i produkty zamienne staną się
własnością użytkownika. Wymienione części i produkty zasadniczo nadają się do
naprawy i są wymieniane lub naprawiane przez Apple w zamian za ich wartość.
Apple może wykorzystać do serwisu Produkty Apple lub części zamienne pochodzące
z kraju innego niż kraj, z którego pochodzą Produkty Apple lub oryginalne
części. Jeśli obowiązujące prawo wymaga od firmy Apple zwrotu wymienionego
elementu na żądanie użytkownika, użytkownik wyraża zgodę na pokrycie kosztów
detalicznych zamiennego elementu.
§ 5.
Naprawa Pozagwarancyjna.
1. iMad
świadczy odpłatnie Usługi Serwisowe w zakresie Napraw Pozagwarancyjnych
Urządzeń, które są objęte opieką serwisową Apple. Do Napraw Pozagwarancyjnych
stosuje się odpowiednio postanowienia § 4 powyżej, za wyjątkiem zmian
określonych w niniejszym paragrafie.
2. Cena Naprawy ustalana jest w oparciu o
aktualnie obowiązujący cennik iMad i podawana do wiadomości Klienta przed
rozpoczęciem świadczenia Usługi Serwisowej. Przed przystąpieniem do Usługi
Serwisowej iMad jest upoważniony do żądania od Klienta wniesienia zaliczki na
poczet przyszłych kosztów Naprawy, w kwocie nie wyższej niż równowartość
kosztów oszacowanych przy Ekspertyzie.
3. W przypadku wymiany części lub Urządzenia,
zgodnie z określonymi przez Apple warunkami świadczenia usług serwisowych
autoryzowanych przez Apple, podczas serwisowania produktu firma Apple może
korzystać z części lub produktów, które są złożone z nowych i/lub wcześniej
używanych oryginalnych części Apple i które zostały przetestowane oraz spełniły
wymagania funkcjonalne firmy Apple, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Wszelkie części lub produkty wymienione podczas serwisowania staną się
własnością firmy Apple, a wszelkie części i produkty zamienne staną się
własnością użytkownika. Wymienione części i produkty zasadniczo nadają się do
naprawy i są wymieniane lub naprawiane przez Apple w zamian za ich wartość.
Apple może wykorzystać do serwisu Produkty Apple lub części zamienne pochodzące
z kraju innego niż kraj, z którego pochodzą Produkty Apple lub oryginalne
części. Jeśli obowiązujące prawo wymaga od firmy Apple zwrotu wymienionego
elementu na żądanie użytkownika, użytkownik wyraża zgodę na pokrycie kosztów
detalicznych zamiennego elementu.
§ 6.
Zastaw Na Urządzeniu
1. Z chwilą podpisania Formularza Zlecenia
Usługi Serwisowej i wydania Urządzenia Klient ustanawia na rzecz iMad Zastaw w
celu zabezpieczenia wierzytelności iMad z tytułu roszczeń o zapłatę
wynagrodzenia za świadczone Usługi Serwisowej oraz roszczeń o zwrot kosztów
przechowywania Urządzenia, które ponosi Klient stosownie do treści Regulaminu
wraz z należnymi iMad odsetkami za opóźnienie w zapłacie ww. roszczeń oraz
kosztami postępowania sądowego przyznanymi iMad prawomocnym wyrokiem
zasądzającym ww. roszczenia.
2. Zaspokojenie
roszczeń iMad z przedmiotu Zastawu nastąpi w drodze egzekucji sądowej.
3. Klient oddając Urządzenie iMad oświadcza,
że Urządzenie jest jego wyłączną własnością i nie jest obciążone żadnymi
prawami osób trzecich, a w szczególności nie jest przedmiotem zastawu
rejestrowego, a rozporządzanie nim przez Klienta nie podlega żadnym
ograniczeniom.
4. Koszty przechowywania Urządzenia w
okresie wykonywania Usługi Serwisowej ponosi iMad, a po tym okresie Klient.
5. Na podstawie ustanowionego Zastawu iMad
uprawniony jest do władania Urządzeniem do czasu wygaśnięcia Zastawu.
6. Zastaw
wygasa w chwili zaspokojenia wierzytelności iMad, o których mowa w ust. 1
powyżej.
§ 7.
Odstąpienie od umowy o świadczenie Usług Serwisowych.
1. W
przypadku złożenia Zlecenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub
telefonu, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy na warunkach
określonych w zaakceptowanym przez Konsumenta w chwili składania Zlecenia
Regulaminie dostępnym w Salonie, z następującymi zastrzeżeniami:
1) Konsumentowi
nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług Serwisowych,
jeśli iMad wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą lub żądaniem
Konsumenta, który przyjął do wiadomości, że po spełnieniu świadczenia przez
iMad utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) Konsument,
który zażądał spełnienia świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy o świadczenie Usług Serwisowych, a następnie skorzystał z prawa do
odstąpienia od tej umowy zanim świadczenie zostało w pełni wykonane przez iMad,
zobowiązany jest do zapłaty za świadczenia wykonane przez iMad do chwili
odstąpienia od umowy. Kwota zapłaty ustalana jest proporcjonalnie do zakresu
spełnionego świadczenia, przy uwzględnieniu cen poszczególnych świadczonych
Usług Serwisowych. iMad zwróci Konsumentowi pozostałą kwotę najpóźniej w
terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
2. W
celu odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do złożenia iMad w 14 dni
od dnia zawarcia umowy o świadczenie Usług Serwisowych oświadczenia o
odstąpieniu od umowy (na przykład korzystając ze wzoru stanowiącego załącznik
do niniejszego Regulaminu – Załącznika nr 3 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenckich). Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.
3. Oświadczenie
o odstąpieniu może być złożone:
1) pisemnie na adres iMad;
2) pocztą elektroniczną na adres:
reklamacje@imad.pl;
3) telefonicznie za pośrednictwem Infolinii;
4) osobiście w dowolnym Salonie iMad.
§ 8.
Reklamacje.
1. Klient
może zgłosić do iMad reklamację w przypadku niezgodności Usługi Serwisowej
świadczonej przez iMad z zawartą przez Klienta umową z iMad.
2. iMad odpowiada w stosunku do Konsumenta
za niezgodność świadczenia z umową.
3. Reklamacje mogą być składane:
1) pisemnie na adres iMad;
2) pocztą elektroniczną na adres:
reklamacje@imad.pl;
3) telefonicznie za pośrednictwem Infolinii;
4) osobiście w dowolnym Salonie iMad.
4. W
reklamacji Klient powinien podać: swoje imię i nazwisko, adres do
korespondencji, przedmiot reklamacji, rodzaj i datę wystąpienia przyczyn
reklamacji.
5. iMad
udziela odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie do 14 dni od dnia jej
otrzymania.
6. W przypadku gdy reklamacja dotyczy
Urządzenia objętego Usługą Serwisową, Kupujący powinien również udostępnić
Urządzenie Serwisowe celem weryfikacji podstaw reklamacji.
7. Klient
może dostarczyć Urządzenie objęte reklamacją osobiście do dowolnego Salonów
iMad lub przesyłając na adres iMad. Dostarczenie Urządzenia do iMad odbywa się
na koszt iMad. W tym względzie iMad zaleca Klientom uprzedni kontakt z
Infolinią w celu pomocy w zorganizowaniu transportu.
8. Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi:
http://www.uokik.gov.pl oraz http://www.rf.gov.pl.
9. Zgodnie
z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21
maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich
oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE
(rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) iMad jako przedsiębiorca
mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o
świadczenie usług wskazuje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute
Resolution) umożlwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 9.
Dane osobowe.
1. Administrator
danych osobowych Klientów lub ich przedstawicieli pozyskanych na potrzeby Usług
Serwisowych oraz w ramach stosowanego w Salonie iMad monitoringu (dalej:
„Dane”): iMad sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krucza 50, 00-025
Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego,
prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000746933, NIP:
6793034438, REGON: 121213363. W zakresie, w jakim Klient korzysta z uprawnień
przysługujących mu wobec Apple, administratorem jego danych osobowych jest
Apple.
2. Inspektor Ochrony Danych: iMad powołał
Inspektora Ochrony Danych, z którym w sprawach związanych z przetwarzaniem
Danych można kontaktować się listownie – pod powyższym adresem siedziby lub
elektronicznie – pod adresem: ido@imad.pl.
3. Cel przetwarzania Danych: Dane będą
przetwarzane w celu zawarcia, wykonania i archiwizacji umowy na Usługę
Serwisową i mogą być przetwarzane w celu dochodzenia należności z tytułu tej
umowy, w zakresie stosowanego w Salonie iMad monitoringu Dane będą przetwarzane
w celu ochrony osób i mienia i mogą być przetwarzane w celu ustalenia osób i
egzekucji roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych na osobach i mieniu oraz w
przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowej w celu
marketingu bezpośredniego przez iMad.
4. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6
ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie w celu zawarcia i wykonania umowy), art. 6
ust. 1 lit. c) RODO (wykonanie obowiązku prawnego ciążącego na iMad), art. 6
ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes iMad w postaci marketingu
produktów własnych iMad, a w zakresie stosowanego monitoringu, ochrony osób i
mienia) oraz w związku z marketingiem bezpośrednim art. 6 ust. 1 lit. a) RODO
(zgoda Klienta).
5. W przypadku przetwarzania danych osobowych
Klienta na podstawie jego zgody, Klient może odwołać ją w każdym czasie
kontaktując się z iMad elektronicznie lub pisemnie korzystając z danych
wskazanych w ust. 1 i 2 powyżej. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z
prawem przetwarzania, które było dokonane na podstawie zgody przed jej
wycofaniem.
6. Okres przechowywania Danych: Dane będą
przetwarzane do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszeń lub przez
dodatkowy okres wymagany na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów
prawa. W przypadku Danych gromadzonych w ramach stosowanego w Salonie iMad
monitoringu, Dane gromadzone są na okres 3 miesięcy a gdy podjęte zostaje
roszczenie, także przez okres dochodzenia roszczeń. W przypadku przetwarzania
danych osobowych na podstawie zgody Klienta, będą one przetwarzane do momentu
odwołania zgody. Po upływie powyższego okresu Dane zostaną trwale usunięte.
7. Odbiorcy danych osobowych: następujące
kategorie odbiorców mogą uzyskać dostęp do Danych: (i) upoważnieni pracownicy i
przedstawiciele iMad, (ii) podmioty z grupy kapitałowej Bolttech uzyskujące
dostęp do danych w związku z wykonywaniem umowy, (iii) podmioty współpracujące
z iMad oraz partnerzy biznesowi iMad (m.in. ubezpieczyciele, podmioty
świadczące usługi informatyczne, telekomunikacyjne, pocztowe, doradcze,
analityczne, księgowe oraz prawne) w celach związanych z zawarciem i wykonaniem
umowy, a także wykonania umów zawartych przez iMad z tymi podmiotami, (iv)
podmioty współpracujące z iMad w celu weryfikacji tożsamości Klienta i oceny
sytuacji finansowej Klienta, (v) odpowiednie władze zgodnie z przepisami
powszechnie obowiązującego prawa.
8. Klient i jego przedstawiciele przyjmują do
wiadomości, że podanie przez nich Danych jest dobrowolne, ale niezbędne w
celach opisanych powyżej. W przypadku późniejszego wysłania sprzeciwu lub
złożenia wniosku o wycofanie zgody na przetwarzanie Danych w celu marketingu
bezpośredniego, Klient traci możliwość uczestniczenia w działaniach
marketingowych i promocyjnych oraz otrzymywania ofert iMad.
9. Klient i jego przedstawiciele przyjmują do
wiadomości, że jako podmioty danych mają także prawo żądać od iMad: zmiany i
aktualizacji swoich Danych, ograniczenia ich przetwarzania (prawo wniesienia
sprzeciwu), czy dostępu i otrzymania kopii przetwarzanych Danych. Wszelkie
prawa przedstawione w niniejszym paragrafie mogą być egzekwowane m.in. poprzez
kontakt z Infolinią. Ponadto, jeżeli Klient lub jego przedstawiciele uznają, że
ich Dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, mają prawo wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. Informacje dotyczące przetwarzania danych
osobowych Klienta dostępne są pod adresem:
https://imad.pl/polityka-prywatnosci.
§ 10.
Postanowienia końcowe.
1. W
sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy obowiązującego
prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego.
2. Wszelkie
spory powstałe w związku z zawartą umową o świadczenie Usług Serwisowych, w
przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem poddane będą pod rozstrzygnięcie
przed Sąd właściwy ze względu na siedzibę iMad.
3. iMad
zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Zmiana treści Regulaminu nie
dotyczy zawartych wcześniej umów oświadczenie Usług Serwisowych. Do umów tych
stosuje się Regulamin o treści obowiązującej w dniu ich zawarcia.
4. Regulamin
obowiązuje Klienta z chwilą jego akceptacji.